Thuiszorg vlot laten verlopen? Dat regelen we zo!

Wanneer je beslist om de hulp van een verzorgende in te schakelen, is het belangrijk om te weten dat je in goede handen bent. Je wil weten dat je hem/haar kan vertrouwen en dat alles vlot verloopt. Met andere woorden… je wil op je verzorgende(n) kunnen rekenen. Nietwaar? Helemaal waar. Zeer terecht, ook! Daarom hanteren wij een aantal afspraken, waar elke partij idealiter aan vasthoudt. Op deze manier garanderen wij een comfortabele samenwerking, waarbij iedereen zich op zijn of haar gemak voelt. Natuurlijk vertellen we je hier alles over wanneer we je ontmoeten. Maar we sommen hier alvast de belangrijkste zaken op.

En heb je dan nog altijd vragen of bedenkingen? Geen enkel probleem; contacteer ons en wij komen zo snel mogelijk bij je terug. Beloofd.

De praktische zaken

Eerst en vooral is het handig om weten dat wij geen sleutels en/of toegangscodes aanvaarden. Daarom verwachten we dat je zelf thuis bent als er een verzorgende langskomt. Is het toch écht onmogelijk om zelf tot aan de deur te geraken? Dan bespreek je je situatie het beste met jouw wijkverantwoordelijke. Zo komen we samen tot een gepaste oplossing.

Hierop aansluitend is het ook handig om weten dat we het afraden om je bankkaart mee te geven wanneer je verzorgende boodschappen gaat doen. Gewoon, om eventuele misverstanden te vermijden. Daarom aanvaarden we liefst enkel cash geld. Hiervoor hebben we ook altijd formulieren op zak die verplicht ingevuld moeten worden. Want een preventief beleid? Da’s een goed beleid!

Elke verzorgende van Gezinszorg Villers start op een vast uur: dat bespreken we samen. Vertel ons zeker welke uren voor jou het beste uitkomen, zodat we hier rekening mee kunnen houden bij het opstellen van de planning!

Als laatste is het ook handig om te weten wat je moet doen om voor dé optimale werkomstandigheden te kunnen zorgen. Zorg bijvoorbeeld voor veilig materiaal dat in goede staat is, hou de vloer en trap zo vrij mogelijk en vermijd agressieve schoonmaakmiddelen. Ontdek hier nog wat andere zaken om op te letten!

Beroepsgeheim

Ons beroepsgeheim en het behoud van jouw privacy? Dat dragen wij hoog, hoger, hoogst in het vaandel. Wij zijn jouw vertrouwenspersoon, waardoor je steeds kan rekenen op een respectvolle en discrete houding. Al onze medewerkers zijn dan ook professionele hulpverleners die gebonden zijn aan het beroepsgeheim. Enkel in het kader van de hulpverlening kan het voorvallen dat we rapporteren aan de wijkverantwoordelijke - die op zijn/haar beurt ook gebonden is aan het beroepsgeheim. Je mag er dus zeker van zijn: op onze discrete expertise kan je bouwen én vertrouwen.

Dit is ook van toepassing wanneer jij of één van je gezinsleden aan een besmettelijke ziekte lijdt. Wij helpen iedereen. Ongeacht de situatie. Denk dus niet dat je dit geheim moet houden, maar vertel het aan ons. Op deze manier kunnen wij de nodige voorzorgsmaatregelen nemen. En uiteraard valt ook deze kennis onder ons beroepsgeheim. Daar kan je zeker van zijn.

Nog vragen over de werking van onze thuiszorg?

Dat kan. Waarschijnlijk zelfs: je wil er tenslotte helemaal zeker van zijn dat je een betrouwbare partij in huis haalt. Daarom beantwoorden wij graag al jouw vragen. Dat kan via ons contactformulier, maar je kan ons ook telefonisch bereiken via +32(0)3 543 92 10. Wat jij het meest aangenaam vindt. Horen we je binnenkort? Wij hopen alvast van wel!

Meer weten over onze thuiszorg?

Neem contact op!

Hoe kunnen wij jou helpen?

Bekijk al onze thuiszorgdiensten.

Gezinszorg Villers, da's...

  • ouderenzorg
  • kraamzorg
  • gezinshulp
  • huishoudhulp
Lissa zegt...
Ik voel me helemaal op mijn gemak bij mijn verzorgende. De afspraken die gemaakt zijn, daar wordt altijd aan vastgehouden. Echt mijn rots in de branding!